„Nestíhám, ztrácím se v operativě, valím před sebou všechno a nemám prostor věnovat se důležitým věcem.“ „Jednám naprosto reaktivně, a ve většině příkladech se vůbec nevěnuji tomu, v čem je má přidaná hodnota pro práci, kterou dělám, na kterou si mě firma najala nebo kterou jsem si vybrala já.“ „Emaily, tabulky, schvalování, time sheety, reporty…..topím…
Blog
Jak ustát emoce druhých?
„Renčo, víš, já mám v týmu poměrně dost žen a já nevím, jak mám pracovat s těmi jejich emocemi. Ničí mě to. Nerozumím jim. Nikdy nevím, jak mám zareagovat, když něco řeknu a ony se rozpláčou.“ Tak přesně s tímto tématem přišel kdysi jeden z mých klientů. Rozhodně nebyl první a rozhodně ani ne poslední, s kterým jsme…
Kolik rolí máš, tolikrát jsi leaderem?
Ať už máte na vizitce nebo v mailovém podpisu napsanou jakoukoli funkci, je to opravdu to, co většinu času stráveného v práci děláte? 80% mých klientů v manažerských rolích odpovědělo, že vlastně ne. Jak je to možné? Proč je důležité znát své role? Co se vám vybaví, když se řekne interní audit?…
Koučování – co si pod tím představit?
Přemýšleli jste už o koučování, ale nejste si jistí, co si pod tímto pojmem představit? Pojďme se podrobněji podívat na základní kameny koučování, kterými jsou smlouva o poskytnuté službě, role kouče a role klienta.
Mluvte s týmem tak, aby vás milovali
Možná jste ve firmě zažili zběsilý rok. Nebo dva. Možná nebyl čas si oddechnout, natož bilancovat uprostřed snahy ztlumit náraz další turbulence (kolikáté už?!). Proč jsou rozhovory se zaměstnanci letos důležitější než kdykoli jindy?
Tvoříš svoji budoucnost nebo jenom reaguješ?
Před pár dny přišel klient na koučovací setkání a spustil: ,,Já ti nevím. Fakt se snažím. Naslouchám jim. Deleguju, snad dobrým způsobem. Stejně mám ale pocit, že jen co odbavím jednu věc, přijdou další tři.“ Chvíli jsem ho nechala mluvit a vnímala jeho rozladění. Hlavní linkou jeho příběhu byl pocit, že se…
Proč jsou SMART cíle spíš SMRT cíle?
Jak můžou SMART cíle pohřbít vaši firmu dřív, než se nadějete? Může se to zdát zvláštní. SMART cíle jsou přece tolik oblíbený postup pro řízení a delegování. Už dlouhé roky jsou využívány jako nástroj pro zvyšování produktivity a řízení zaměstnanců. Přesto mají nečekaný dopad, který vaše zaměstnance spíš brzdí. Jaký?
PROČ JE UŽITEČNÉ PŘESTAT POMÁHAT OSTATNÍM
,,Pomáhej ostatním“, učili nás rodiče, učitelé, zaznívá to v pohádkách. Máte zažitou představu, že lidem kolem sebe musíte pomáhat? Nemusíte. Dobře míněná pomoc je jako dobře míněná rada – nemusí padnout na úrodnou půdu.
Jak nepohřbít růst firmy?
S týmem Moderního Leadera navštěvujeme firmy, připravujeme workshopy na míru, učíme leadery základům koučovacích dovedností. Téměř při každém rozhovoru se dostaneme i k tématu zodpovědnosti jednotlivých členů v týmu, plnění termínů a důležitosti otevřené vzájemné komunikace.
Jak ze zkušební doby vytěžit maximum?
Z našich zkušeností opomíjené téma a něco, s čím se ve firmách pracuje jen velmi omezeně. Víte, že náborem nesprávného zaměstnance můžete přijít až o 375.000 korun? Vysoká částka, že? Ale i přesto firmy nedokáží ze zkušební doby vytěžit co nejvíce a eliminovat potenciální rizika finanční ztráty.